Китайските технологични гиганти разграбват студия за игри по целия свят

След десетилетия на САЩ и Япония, доминиращи в игралното пространство, влиянието на Китай нараства, тъй като техническите гиганти разграбват игрални студия по целия свят.

Сега някои експерти смятат, че видеоигрите могат да изглеждат малко по-различно през следващите години като резултат.

Задават се въпроси дали китайските собственици на американски и европейски студия ще се опитат да повлияят на игрите, които правят, или наистина да ги използват за популяризиране на китайските ценности. Предстои да разберем, но според някои експерти през следващите години могат да се случат фини промени.

Томас Дейвид, полупроводников инженер в САЩ, заяви, че геймърите могат да започнат да виждат повече заглавия, където „добрият човек“ е китайски, а „лошият“ е от Запада, например.

Собственият пазар на игри в Китай е силно регулиран. Той не позволява игри, които съдържат определени политически възгледи, хазарт, кървене, голота и много други неща, да бъдат пускани и продавани на родния му пазар. Филмовата индустрия е еднакво строга, като американските филми трябва да бъдат адаптирани, преди да могат да бъдат пуснати в Китай.

Китай има няколко начина, по които може да пренесе идеалите си в света чрез игри и да изгради нов вид глобална сила“, каза Пракаш. „Единият начин е да се забрани обсъждането на определени теми, като Тайван или човешки права“.

Китай също може да създаде „нови центрове в рамките на игри, които помагат да се демонстрира мощта на Китай“, или да използва игри, за да изгради своята финансова и търговска мощ.

„Следващите китайски игри може да позволят на потребителите да купуват само артикули в цифрови юани“, добави Пракаш. „Или в китайските игри може да има вградени китайски платформи, като TikTok.“

Други се съмняват, че китайските собственици на западни студия за игри ще се опитат да променят игрите, които се продават на Запад.  

Разтегнатите инвестиции на Tencent Tencent и NetEase грабят дялове в игрални компании извън границите на Китай от години с малко противопоставяне.

Години наред Холивуд разпространява американските ценности по света и защитава военната мощ на страната. Сега може да е ред на Китай да се опита да направи същото, но чрез видео игри. Въпреки това, докато Холивуд често критикува САЩ и действията на Вашингтон, технологичните гиганти на Китай не биха могли да кажат лоша дума срещу Пекин, който упражнява голям контрол над всички свои вътрешни предприятия.

Китай има повече геймъри от която и да е друга страна, което го прави изключително доходоносен пазар за онези, които могат да влязат. Една от причините американските и европейските хазартни фирми да инвестират от китайски компании е, че те са законно задължени да си партнират с китайска компания преди играта им да може да бъде пусната в страната.

Със седалище на Обединеното кралство, Sumo стана най-новата игрална компания, която продаде на китайски технологичен гигант в понеделник, обявявайки сделка на стойност 1,26 млрд. долара с Tencent, която е най-големият издател на видеоигри в света.

Според Даниел Ахмад, старши анализатор в Niko Partners, компанията също може да бъде безценен партньор за Tencent, тъй като изглежда да проникне в самото пространство за игри AAA със собствени проекти.

„Сделката също ще помогне на Sumo да използва експертния опит на Tencent по отношение на разработването и публикуването на игри в Китай, добави той. „Китайските студия за игри се стремят да се развиват в чужбина и въпреки че органичният растеж е една от възможностите, придобиването позволява на тези компании да изградят присъствие много по-бързо и с местни таланти“.